تلفن همراه

بهترین مزیت این اپلیکیشن این است که شما میتوانید از آن مانند دفترچه یادداشت استفاده کنید و نیازی نخواهید داشت که هرچیزی که یادتان آمد را دستی روی کاغذ بنویسید تا بعدا تایپ کنید.
فرقی ندارد کجا باشید، درهرصورت دسترسی شما به تمام برنامه‌های آفیس مانند اکسل برای صفحات گسترده، پاورپوینت برای ارائه‌ها یا Microsoft Teams برای کنفرانس ویدیویی فراهم خواهد بود.
به طور کلی، Microsoft 365 فراتر از یک اپلیکیشن یادداشت برداری است، به همین دلیل ما آن را به عنوان بهترین اپلیکیشن نوت برداری توصیه میکنیم.

بهترین اپلیکیشن کتابخوان اندروید

Evernote

چرا اورنوت یکی از موارد مجموعه بهترین اپلیکیشن نوت برداری محسوب میشود؟ نقاط قوت:

امکان استفاده رایگان

عملکرد خوب

امکان ذخیره صفحات وب به‌صورت آفلاین

نقاط ضعف:

با Microsoft Office ادغام نمیشود

هیچ لیستی از بهترین برنامه‌های نوت برداری بدون Evernote کامل نیست؛ چون این برنامه یکی از قدیمیترین اپلیکیشن‌های یادداشت برداری است.
Evernote به شما این امکان را میدهد تا با استفاده از ترکیبی از نوت بوک‌ها، یادداشت‌ها و برچسب‌ها، اسناد ساده یا پیچیده‌ای ایجاد کنید تا همه چیز مرتب باشد.
یکی از بهترین ویژگیهای این اپلیکیشن نوت برداری برای جمع آوری تحقیقات با پسوند Web Clipper (پشتیبانی شده درChrome ، Firefox و Safari) است که به شما این امکان را میدهد تا تمام صفحات وب، از جمله متن، تصاویر و PDF را با یک کلیک ذخیره کنید.
یادداشت‌ها در لپ تاپ، دستگاه‌های تلفن همراه و وب قابل دسترسی هستند، بنابراین به‌ندرت با شرایطی روبرو میشوید که نتوانید آنچه که ذخیره کرده‌اید را بازیابی نمایید.
از ویژگیهای دیگر این اپلیکیشن میتوان به قابلیت تنظیم یادآوری، ارائه یادداشت‌ها به سبک پاورپوینت و ادغام آن‌ها با یکدیگر اشاره کرد. این برنامه در آخرین نسخه خود جداول جدید و امکان یکپارچه سازی Siri را برای کاربران سیستم IOS فراهم کرده است.
اورنوت یک تم رایگان با ویژگیهای محدود به کاربران ارائه میدهد، اما شما باید برای استفاده از سایر تم‌ها و آنلاک کردن همه دسترسیهای این اپ، نسخه پولی آن را بخرید. نسخه‌های پولی این اپ برای کاربران خانگی و اداری طراحی شده‌اند.
طرح Evernote Premium امکان ادغام با Slack، Outlook ، Google Drive ، Microsoft Teams و Salesforce را برای کاربران فراهم میکند. طرح تجاری این برنامه هم شامل موارد فوق است، اما همچنین گزینه‌های شبکه‌سازی و به‌اشترک‌گذاری و ویژگیهای اداری تیم را هم ارائه میدهد.

Ulysses

مدیریت کاربردی اسناد.

همگام سازی بین دستگاه‌ها.

نق

فقط برای کاربران IOS طراحی شده است.

رایگان نیست.

Ulysses مدتی است که وارد مارکت‌پلیس اپلیکیشن‌های تلفن همراه شده است و در همین مدت کم به رده برترین اپلیکیشن نوت برداری برای پلتفرم IOS تبدیل شده است. یادداشت‌ها در سبک اختصاصی Markdown برنامه نوشته و ذخیره میشوند که امکان استفاده مبتکرانه از عناوین را فراهم میکند.
این برنامه به کاربران اجازه میدهد که تصاویر را به اسناد الصاق کنند و به گزینه پیش‌نمایش کوچک هم مجهز هستند که با کلیک روی آن میتوان تصویر را در ابعاد واقعی دید.
همچنین Ulysses تصاویر را در نوار کناری قرار میدهد که میتواند تعداد کلمات، یادداشت‌های کوچک و سایر اطلاعات را با یک نگاه نمایش دهد.
Ulysses از ICloud برای ذخیره و همگام سازی اسناد شما استفاده میکند و شما این امکان را خواهید داشت که در انتهای کار اسنناد خود را با فرمت PDF ذخیره کنید.

بهترین اپلیکیشن مترجم صوتی

Simplenote

کراس پلت فرم

کاملا رایگان

همگام سازی و پشتیبان گیری در همه دستگاه‌ها

نقاط ضعف

فقط متن

نقطه قوت Simplenote رابط کاربری ساده و راحت آن است که پیگیری یادداشت‌ها را آسان میکند. این اپلیکیشن نوت برداری برای iOS ،Android ،Mac ،Windows و Linux در دسترس است و داده‌ها به طور خودکار همگام سازی میشوند. اگر مشتری نتواند بارگیری کند، یک برنامه وب نیز وجود دارد.
ابزار برچسب گذاری و جستجو، این اطمینان را ایجاد میکند که کاربران میتوانند آنچه که به دنبال آن هستند را پیدا کنند و یادداشت‌ها را میتوان برای دیگران که در همان تیم یا یک پروژه کار میکنند، به اشتراک گذاشت یا منتشر کرد. Simplenote از نسخه‌های قبلی اسناد، پشتیبان تهیه میکند، بنابراین بازگشت به نسخه قبلی همیشه امکان پذیر است.
Simplenote از ویژگیهای پیشرفته زیادی برخوردار نیست، اما یک گزینه ایده آل برای نوت برداری ساده است و بهترین گزینه اش این است که رایگان میباشد.

Bear

ویرایشگر پیشرفته علامت گذاری

یادداشت‌های متقابل

رایگان، با نسخه ارزان قیمت و در دسترس

ضرفا با IOS سازگار است

Bear که تازه وارد صحنه نرم افزارهای نوت برداری شده است، در جایی بین Evernote و Ulysses قرار دارد و به شما امکان ایجاد یادداشت و همگام سازی آن‌ها را در دستگاه‌های مختلف اپل با استفاده از iCloudرا میدهد.
این اپلیکیشن از رابط سه لایه Slack مانند استفاده میکند که به کاربران اجازه میدهد تا یادداشت‌ها را با استفاده از هشتگ تنظیم کنند.
Bear از Markdown غنی برای ویرایش استفاده میکند، بنابراین میتوانید پیوندها را در اسناد وارد کنید، بدون اینکه لازم باشد URLهای کامل را به روشی مشابه Ulysses نمایش دهید.
با این وجود، Bear از نظر بصری برنامه ای بسیار ساده است و یکی از معدود اپلیکیشن‌هایی است که به شما این امکان را میدهد تا تصاویر را مستقیماً در یادداشت‌ها وارد کنید و اگر تصاویر قسمت بزرگی از کار شما باشد، این برنامه برای نوت برداری شما بسیار با ارزش خواهد بود.