اعتماد به نفس

معمولا افرادی که دارای هوش هیجانی بالا هستند ، همیشه لبخند بر لبشان است. دیگران آن ها را به خوش رویی و خوش مشربی می شناسند. به سادگی با دیگران صحبت میکنند و خیلی سریع می توانند با کسانی که برای بار اول آن ها را می بینند گرم بگیرند.
اطرافیان با دیدن آن ها حس خوبی پیدا می کنند. آنها به سادگی لبخندشان را به دیگران القا می کنند. پس سعی کنید خوش رو و خوش مشرب باشید تا با تمرین ، بهبود هوش هیجانی برای شما میسر شود.

استفاده از تکنیک nlp

یکی از تکنیک هایی که در راستای بهبود روابطمان می توانیم از آن استفاده کنیم تکنیک ان ال پی است. همه ما انسان ها تمایل داریم همیشه خودمان پیروز میدان باشیم. در صورتی که مجادله و بحثی به وجود بیاید تمام سعیمان را می کنیم تا طرف مقابلمان را متقاعد کنیم حرف ما را بپذیرد.
از آنجایی که هر دو طرف بحث حس مشابهی دارند ، معمولا این گونه بحث ها به نتیجه خاصی نمی انجامد. لذا برای بهبود مذاکرات و کسب یک نتیجه برد – برد می توانیم از تکنیک ان ال پی کمک بگیریم. افزایش مهارت ارتباطی از طریق این تکنیک به بهبود هوش هیجانی ما هم کمک خواهد کرد.
در تکنیک ان ال پی ابتدا سعی میکنیم خودمان را کاملا جای طرف مقابل قرار دهیم. از این طریق تمامی درخواست های او را درک کنیم و احساسات او را بفهمیم.
سپس خودمان را در جایگاه شخص سومی قرار دهیم که ناظر بر اتفاقات است. هر دو طرف بحث را نگاه کنیم و شخصیت هر کدام و خواسته هایشان را بررسی کنیم.
از این طریق ما دید بهتری به وضعیت ایجاد شده خواهیم داشت و توانایی ارتباطمان را بهبود خواهیم بخشید.

شنونده خوبی باشید

یکی از هنر های افراد با هوش هیجانی بالا هنر خوب گوش دادن است. حتما افرادی را دیده اید که آنقدر زیبا و دلچسب به صحبت های شما گوش می دهند‌ که در شما حس لذت ایجاد می کنند و دوست دارید فقط با آن ها صحبت کنید. این افراد هنر خوب گوش دادن را دارند و از طریق این مهارت به شما حس ارزشمند بودن القا می کنند.
به صحبت های شما گوش می دهند و سعی ندارند قبل از تمام شدن حرف شما ، صحبتتان را قطع کنند. از طریق نگاه ها و باز خورد هایی که به شما ارائه می دهند به شما میفهمانند که چقدر با اشتیاق به صحبت هایتان گوش می دهند. مثلا گاهی سری تکان می دهند ، سوالی می پرسند و یا حتی لبخندی به جا می زنند. طبیعتا شما هم به ارتباط و صحبت با این فرد علاقه مند می شوید.

از قضاوت شدن نترسید

وقتی به بهبود هوش هیجانی خود کمک کنید ، اعتماد به نفس شما افزایش میابد. شما احساسات و علایقتان را سر کوب نمیکنید ، بلکه آن ها را بروز می دهید. اگر از ویژگی شخص دیگری خوشتان می آید به او میگویید.
اگر از چیزی ناراحت هستید به آسانی بیان می کنید و همدلی دیگران را می طلبید. به آسانی عقایدتان را بیان میکنید و از قضاوت شدن نمی ترسید.

انعطاف پذیری را در خودتان تقویت کنید

یکی دیگر از ویژگی های بارز افراد با هوش هیجانی بالا این است که سخت گیر نیستند. انسان های متعصب که به هیچ وجه حاضر نیستند نظرات و اعتقادات طرف مقابلشان را بپذیرند ، به افراد منزوی و غیر قابل نفوذ تبدیل می شوند. پس بهتر است جایی برای ورود افراد به ذهنتان باز کنید. نظرات و عقاید آن ها را بشنوید و به آن ها فکر کنید. اگر از شما انتقادی شد جبهه نگیرید و به شکل منطقی به آن مسئله اهمیت بدهید.
انتقادات را دلسوزانه بدانید و سعی کنید همواره قدمی به سمت رشد و توسعه فردی بردارید. در راه رشد شخصیت شما افراد زیادی می توانند موثر باشند. حتی اگر هدفشان از انتقاد به شما خیرخواهانه نباشد.

قدرتمند باشید

خودتان را از نظر عاطفی به افراد دیگر وابسته نکنید. وابستگی به افراد دیگر به این معنا است که همیشه منتظر هستید تا شخصی بیاید و حال شما را بهبود بخشد.
کسانی که از نظر عاطفه وابستگی دارند هیچ گاه نمی توانند برای زندگی خود تصمیمات درستی بگیرند. پس قوی و قدرتمند روی پای خودتان بایستید و تنها به خودتان متکی باشید. اعتماد به نفستان را افزایش دهید و قبل از هر کس خودتان را دوست بدارید.

داشتن مرجع کنترل درونی

کسانی که مرجع کنترل درونی دارند ، مسئولیت تمامی کارهایشان را بر عهده میگیرند. اگر جایی اشتباه کنند و بر اثر اشتباه آن ها مشکلی ایجاد شود ، کاملا اشتباهشان را می پذیرند. این افراد معمولا قابل اعتماد تر هستند.
اما کسانی که مدام به دنبال مقصر هستند تا تمام اتفاقات بد را به گردن او بیاندازند ، مرجع کنترل درونی ندارند و نمی توانند مسئولیت پذیر باشند. لذا اعتماد کردن به این افراد هم سخت خواهد بود. پس برای بهبود هوش هیجانی لازم است مسئولیت پذیری را در خود افزایش دهید.

ضعف ها و قوت هایتان را بشناسید

با شناخت کامل نسبت به نقاط قوت و ضعف خود می توانید رفتار هایتان را با دقت بیشتری مدیریت کنید. مثلا اگر بالا بودن حجم کار باعث می شود دچار اضطراب شوید و نتوانید از پس کارهایتان بر بیایید ، می توانید حجم کار کمتری بپذیرید.
یا اگر در مهمانی های شلوغ دچار سردرگمی می شوید می توانید ابتدا در موقعیت های دوستانه تر قرار بگیرید.
همچنین با شناخت نقاط قوت خود و بروز آن ها می توانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و حس مثبتی که به خودتان دارید را تقویت کنید.
برای مثال اگر پی برده اید که در نقاشی استعداد دارید می توانید از آموزش هایی در این زمینه بهره ببرید و با خلق آثار هنری نقاط قوت خود را بروز دهید. یا اگر در نواختن سازی مهارت دارید می توانید در جمع های مختلف از این توانایی خود بهره بگیرید و دیگران را شاد کنید.

تکرار های زندگی را بشناسید

همه ما در هر شبانه روز کارهای گوناگونی انجام می دهیم. برخی از این کارها تازگی دارند و برخی دیگر مدام در حال تکرار هستند. تمام این کار ها را در نظر بگیرید و مشاهده کنید که کدام یک در شما حال خوب و کدام یک حال بد ایجاد می کنند. این مسائل را یادداشت کنید تا بتوانید حس خوب را در زندگیتان افزایش دهید.
این روزها در سراسر خیابان‌های هر شهری پر شده از رستوران‌ها و فست فودهای کوچک و بزرگی که هر یک سعی دارند مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنند. اما با این وضع رقابت حتی حفظ کردن مشتریان هم چالش بزرگی آفریده است. در این مقاله میخواهیم به بهترین راه جذب مشتری در فست فود و انواع راه‌های بازاریابی در این بازار بپردازیم.
پس اگر شما هم قصد افزایش فروش فست فودی یا رستوران خود را دارید یا در فکر تاسیس چنین فضایی هستید بهتر است این نکات را از دست ندهید.

فضای مجازی را فراموش نکنید

یکی از مهمترین نکاتی که بهتر است پیش از هر راه دیگری گفته شود استفاده از فضای مجازی است. دیگر تاثیر صفحات اینستگرامی یا سایت‌های فروش محصولات و خدمات از کسی پوشیده نیست و تولید محتوا در این پلتفرم میتوانند بسیار کمک کننده باشد.
پس قبل از هر کاری یک صفحه اینستگرامی برای رستورانتان راه بیندازید. در نکات بعدی خواهیم گفت که این صفحه چقدر میتواند برایتان کارایی داشته باشد.

محتواهای زنده را زنده نگهدارید

نوع دیگری از محتواها که میتوانید در صفحه رستورانتان قرار دهید فیلم‌هایی هستند که در همان روزی که ضبط میشوند با اختلاف زمانی کوتاهی بارگزاری میشوند.
در این فیلم‌ها میتوانید فضای داخلی رستوران و المان‌های زیبا و دلنشین آن را به مخاطبتان نشان دهید.
فیلم برداری از محیط داخلی آشپزخانه ، بهداشت فضا و کارکنان را به مخاطب نشان میدهد و علاوه بر آن میتوان احساس ناشی از تست کردن یک نوع غذا را نیز در آن‌ها نشان داد.
میتوانید خودتان در این محتواهای ویدیویی حضور داشته باشید و یا از یک فرد دیگر برای توضیح ماهرانه غذاها و منوی رستوران استفاده کنید.
لحن صحبت کردن و تماس با مخاطب در این محتواها بسیار مهم است و باید به مخاطب حس اعتماد و دوستی را منتقل کند.
با به کارگیری هوش تجاری ، تصمیمات بهتری برای کسب و کارتان بگیرید‏
هوش تجاری برای کمک به مدیران جهت گرفتن تصمیمات بهتر ایجاد شده است.

عکس‌های خوشمزه بگیرید

قدم بعدی برای این که بتوانید فعالیتتان در فضای مجازی را موفقیت آمیز کنید قرار دادن محتوای مناسب است که یکی از این انواع محتواها تصاویر غذاهایتان هستند.
این تصاویر باید واقعی باشند و ترجیحا در فضای خود رستوران گرفته شوند تا به مشتری حس اعتماد بدهند.
در تصویر برداریتان وسواس به خرج دهید. اگر خودتان توانایی ثبت تصاویر زیبا و ماهرانه را دارید که چه بهتر ، در غیر این صورت حتما از یک عکاس کمک بگیرید.