اهداف کسب و کار

اگر بازاریابی از طریق ایمیل برایتان موفقیت آمیز بوده است، پس باید بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را نیز به روش های بهبود کسب و کار اینترنتی اضافه کنید. برخی از محبوب ترین سایت‌های رسانه‌های اجتماعی، فیس بوک، اینستاگرام، پینترست و توییتر هستند. همه آن‌ها هزاران کاربرانی دارند که هر روز به وب سایت‌های خود ملحق میشوند. این میتواند فرصت‌های بازاریابی بیشتری برای تجارت ایجاد کند.
تنها از یک یا دو برنامه در رسانه اجتماعی شروع کنید. چون نمیخواهید خود را تحت الشعاع قرار دهید. از برنامه رسانه‌های اجتماعی خود، برای آگاهی دادن به مشتریان خود در مورد ساعات کاری، پیشنهادات ویژه یا پاسخ سوالات متداول استفاده کنید. اگر مشتریان از خدماتی که ارائه میدهید، لذت میبرند و تجربه خود را به اشتراک میگذارند، این امر تجارت در آینده را برایتان به ارمغان میآورد.

تکنیک‌های اساسی سئو را یاد بگیرید

سئو با عنوان بهینه سازی موتور جستجو شناخته میشود که یکی از بهترین راهکارهای بهبود کسب و کار اینترنتی است. این یکی از محبوب ترین شکل‌های بازاریابی آنلاین است. این امر موجب استفاده از روش‌های مختلفی، برای اطمینان از اینکه تجارت فرد میتواند آنلاین باشد، میشود، زمانی که افراد شرکت رو به صورت آنلاین جستجو میکنند. برای شروع این کار، باید وب سایت و وبلاگ حرفه ای داشته باشید.
بسیاری از عناصر در بازاریابی سئو، برای درک یک تازه کار دشوار است. بهتر است از یک ابزار رایگان یا پولی استفاده کنید، که بتواند کار را برایتان انجام دهد. افزونه‌های مرورگر میتوانند داده‌های مورد نیاز خود را برای رسیدن به صدر نتایج موتورهای جستجو در اختیار فرد قرار دهند. تعداد زیادی افزونه‌های مرورگر سئو، در آنجا وجود دارند، بنابراین بهتر است تحقیقات خود را انجام داده و تعیین کنید که برای شروع به کدام یک از آن‌ها نیاز دارید.

بازاریابی هدفمند را در نظر بگیرید

بازاریابی هدفمند، وظیفه اش پیدا کردن مخاطبان و تمرکز روی آن‌ها است. این یکی از مهمترین استراتژیها برای توسعه تجارت آنلاین است. هرگز نمیخواهید مشتریان خود را از دست بدهید. آن‌ها کسانی هستند که میتوانند تجارت فرد را رشد و توسعه دهند. بازاریابی هدفمند، تلاش‌های غیر ضروری در بازاریابی را از بین میبرد و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه میشود. دانستن اینکه این محصول، چه کسی را جذب میکند، میتواند به رشد کسب و کار کمک کند. چک کردن جمعیت و علائق مشتریان، میتوانند ایده اینکه، سایر گروه‌ها به محصولات و خدمات شما چه علاقه ای دارند را ایجاد کنند.

شبکه آنلاین ایجاد کنید

شبکه‌های آنلاین با شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی که در آن روابط شخصی و طولانی مدتی با سایر صاحبان مشاغل و رهبران فکری برقرار میشود، راهی متفاوت برای بهبود کسب و کار اینترنتی است. چندین شرکت کوچک برای ایجاد روابط بازاریابی با سایر مشاغل از کانال‌های دیجیتال استفاده میکنند. این سرمایه گذاریها نه تنها به طور متقابل سودمند هستند، بلکه میتوانند تجارت بیشتری را نیز به دنبال داشته باشند. اولین قدم، یافتن شرکتی است که میخواهید با آن شریک شوید. آنها باید اهداف کسب و کارتان را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: استارتاپ چیست؟ آموزش راه‌اندازی استارتاپ

بازاریابی محتوا عالی است

بازاریابی محتوا پادشاه است و به این زودیها هم از بین نمیرود. مشتریان میخواهند چیزهایی را که توجه آن‌ها را به خود جلب میکند، مشاهده کنند، بخوانند و گوش دهند. برای ایجاد یک لیست آنلاین، باید محتوایی ایجاد کنید که خواسته‌ها و نیازهای آن‌ها را برآورده سازد. این میتواند به صورت پست‌های هفتگی وبلاگ، خبرنامه‌های ماهانه یا فیلم‌های دوره ای باشد. باید بدانید مشتریان چه میخواهند تا بتوانید محتوای خود را متناسب با آن‌ها تنظیم کنید. این را میتوان از طریق تعداد کلیک، نظرات، نظرسنجی با مشتری و پست‌های رسانه‌های اجتماعی کشف کرد.

از داده‌های مشتریان محافظت کنید

با افزایش حیرت انگیز در فضای مجازی، مشاغل آنلاین، نیاز به اولویت حمایت از داده‌های مشتریان دارند. با وجود غول‌هایی ماننUber ،eBay و Target که قربانی جرایم سایبری شده اند، نیاز به امنیت درجه یک در سطح بالایی دارید. تبلیغات شرکت‌های امنیتی همیشه نشان میدهد، که دسترسی مجرمان سایبری به داده‌هایتان چقدر میتواند آسان باشد و این مورد اغراق آمیز نیستن!.

شبکه سازی کنید

یک وجه اساسی برای اداره یک تجارت و بهبود کسب و کار اینترنتی، شبکه سازی است. زیرا شانس موفقیت را افزایش میدهد و ارتباطات را بهبود میبخشد. رسانه‌های اجتماعی با از بین بردن موانعی که باعث محدود شدن شبکه‌های سنتی میشوند، جنبه ارتباطات را به سطح کاملاً جدیدی رسانده است. بدون هیچ مشکلی از جمله هزینه‌های سفر، مناطق زمانی و مکان‌های جغرافیایی که در راه هستند، میتوانید از منابع خود به شکل کارآمدتری استفاده کنید و به نتایج دلخواهی برسید. صرف نظر از پیشرفت‌های فناوری، قوانین اساسی ارتباطات یکسان هستند، یافتن چیزی مشترک. با به اشتراک گذاشتن علایق، سرگرمیها و احساسات خود ارتباط برقرار کنید. این فقط برای روابط شخصیتان صدق نمیکند، بلکه در مورد انجمن‌های حرفه ای نیز صدق خواهد کرد. شبکه سازی، مانند گذشته، مستلزم تقویت پیوند است.
هدف مشخص شده در تجارت باید جذب مشتری بیشتر، افزایش تغییر و بهبود کسب و کار اینترنتی برند مربوطه باشد. شما نمیخواهید فرصت‌هایی که باعث میشوند، مشتریان خ به یک وب سایت دیگر منتقل شوند را، از دست بدهید. اگر در حال نوشتن یک پست وبلاگ، یک پست رسانه‌های اجتماعی و یا یک خبرنامه هستید، باید یک فراخوان قوی را انجام دهید که از مشتری بخواهد تا اطلاعات شخصی خود را وارد کند یا شما را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کند.
همانطور که هوش منطقی و توانایی تفکر قوی در زندگی ما موثر است و در موفقیت ما نقش دارد ، بهبود هوش هیجانی هم تاثیر به سزایی در افزایش سرعت رشد ما خواهد داشت. در جامعه امروزی IQ به تنهایی نمی تواند برای ما کار آمد باشد بلکه در کنار آن باید هوش هیجانی یا EQ خوبی هم داشته باشیم.
از آن جایی که خوشبختانه هوش هیجانی اکتسابی است ، ما به آسانی می توانیم با انجام برخی از تمرین ها آن را افزایش دهیم. بهبود هوش هیجانی نه تنها به روابط ما کمک می کند بلکه شرایط روحی ما را هم بهبود می بخشد و سلامت روان ما را در پی خواهد داشت.

آیا به بهبود هوش هیجانی نیاز داریم؟

هوش هیجانی به ما کمک می کند تا بتوانیم هیجانات خود را کنترل و مدیریت کنیم. از طرفی از این طریق ما قادر خواهیم بود تا ارتباط بهتری با اطرافیانمان برقرار کنیم. از آنجایی که ما در اجتماع رشد می کنیم و به این ارتباط نیازمندیم لذا باید در صدد افزایش آن بر آییم.
برای سنجش هوش هیجانی می توانیم برخی پارامتر ها را مورد بررسی قرار دهیم. این پارامتر ها به ما نشان می دهد که در چه سطحی از هوش هیجانی قرار داریم.

چقدر تحت تاثیر محیط قرار میگیرید؟

افرادی که رفتار ها و سلایق آن ها تحت تاثیر محیط اطرافشان است هوش هیجانی پایینی دارند. اگر ملاک شما برای پوشش یا رفتارتان ، مدی است که در فضای جامعه حاکم است شما هوش هیجانی بالایی ندارید.
اما اگر برای خود عقاید محترمی دارید که مطابق آن ها تصمیم میگیرید و می توانید نظرات خود را ارائه دهید هوش هیجانی شما بالاست.
تا چه میزانی بر خشم و هیجانات خود کنترل دارید؟
این که تا چه میزان قادرید هیجانات خود را کنترل کنید ، ملاک بسیار مهمی است تا بدانید هوش هیجانیتان در چه سطحی قرار دارد. اگر همواره از کارهایی که در زمان عصبانیت و ناراحتی انجام داده اید پشیمان هستید لازم است که به بهبود هوش هیجانی خود بپردازید.
همچنین اگر قبل از انجام برخی از رفتارهایتان فکر نمیکنید و کنترل عقلانی بر رفتارتان ندارید شما به افزایش هوش عاطفی نیازمندید.
افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند قبل از هر کاری عقلشان به کار می افتد و آن ها را یاری می کند. متاسفانه در جامعه ما افراد بسیاری زندگی می کنند که کنترل درستی روی هیجانات خود ندارند.
همین مسئله سبب شده است که ما گمان کنیم رفتار طبیعی و درست در هنگام خشم و عصبانیت پرخاشگری و هجوم است. لذا در صورتی که شما هم چنین فکری می کنید بهتر است پیش زمینه های فکری خود را دور بریزید و از این لحظه سعی کنید قبل از انجام هر کاری چند ثانیه فکر کنید.

چقدر انعطاف پذیر هستید؟

انعطاف پذیر بودن یکی دیگر از ویژگی های افرادی است که هوش هیجانی بالایی دارند. این افراد در مواجهه با شرایط مختلف زندگی به آسانی خود را وفق می دهند.
افراد متعصب که به اخلاقیات و کارهای خود اعتقاد زیادی دارند و به هیچ وجه حاضر نیستند نظرات دیگران را بشنوند و به آن ها فکر کنند دارای هوش هیجانی پایینی هستند.
شما به بهبود هوش هیجانی و مزایای آن همیشه نیاز دارید
تا این جا هوش هیجانی را از ابعاد گوناگون بررسی کردیم. اگر بخواهیم به صورت کلی افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند را بشناسیم می توانیم با یک مثال به شناخت درستی برسیم.
فرض کنید صبح زود برای انجام یک کار اداری بیدار شده اید و خسته و بی انگیزه وارد اداره مورد نظر می شوید. اما رفتار متصدی اداره سبب می شود که وقتی از اداره خارج می شوید کاملا حال متفاوتی داشته باشید.
حس خوبی داشته باشید و با لبخند خارج شوید. این فرد با هوش هیجانی بالایی که داشته نه تنها کار شما را به سر انجام رسانده است بلکه موجب شده تا حال روحی شما خوب شود. این حال خوب با رفتار و حرف های موثر او بوجود آمده است. در واقع فرد متصدی مهارت ارتباط با شما را به خوبی بلد بوده است.
افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند معمولا انسان های محبوبی هستند. اگر در جمع نباشند جای خالیشان حس می شود و به بقیه کمتر خوش میگذرد.
این افراد کسانی هستند که به هر طریقی به بهبود هوش هیجانی خود پرداخته اند. ممکن است برخی از صفات و ویژگی های آن ها در دوران کودکی و در خانواده شکل گرفته باشد. یا به اقتضای شغلشان این مهارت ها را آموخته باشند. حتی ممکن است مدت ها تمرین کرده باشند تا بتوانند هوش هیجانی خود را پرورش دهند.
چیزی که در ارتباط با هوش هیجانی امیدوار کننده است این است که هوش هیجانی کاملا اکتسابی است. اگر شما بتوانید با روش های درست به بهبود هوش هیجانی خود کمک کنید یک قدم از افرادی که IQ بالایی دارند اما هوش هیجانی آن ها پایین است جلو تر خواهید بود.
هوش هیجانی چیست و چه کاربردی در زندگی دارد؟
هر آنچه در رابطه با هوش هیجانی و راه های بهبود آن باید بدانید
راه های گوناگونی که به شما کمک میکنند تا هیجانات خود را مدیریت کرده و ارتباطات خود را گسترده تر کنید در افزایش هوش عاطفی شما را یاری خواهند داد‌. در ادامه قصد داریم برخی از این روش های موثر را به شما معرفی کنیم.

از منطقتان کمک بخواهید

اگر بتوانید در شرایطی که تنش وجود دارد و موجب خشم و یا بر انگیختن احساسات شما شده است ، قبل از هر کاری یک مکث کوتاه کنید ، در واقع به خود فرصت داده اید تا در این زمان کوتاه کمی فکر کنید تا به نتیجه برسید که بهترین رفتار چیست. این فرصت کوتاه به ذهن شما کمک می کند تا منطق را به کار گرفته و تصمیم درست بگیرید.
همچنین اگر خشم بر شما غلبه کرده باشد ، با مکث کوتاهی می توانید شرایط جسمی مانند ضربان قلب و تنفستان را کنترل کنید. با بهبود شرایط جسمی تصمیم گیری برای ذهن شما آسان تر خواهد شد. به عبارتی وضعیت ذهن شما از حالت تهاجمی به حالت تعاملی تغییر پیدا خواهد کرد.

خوش رویی شرط موفقیت شماست